Заступникам

               ЦИКЛОГРАМА
СИСТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ ЗА НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИМ ПРОЦЕСОМ У ШКОЛІ


1. Питання, які потребують постійного контролю
Виконання Закону України «Про освіту».
Виконання Закону України «Про мови».
Відвідування занять учнями.
Використання фонду всеобучу.
Організація гарячого харчування школярів.
Робота груп подовженого дня.
Робота з опіки й опікування.
Збереження та облік шкільного контингенту.
Організація роботи із дітьми, які потребують особливої уваги.
Позаурочна діяльність школярів.
Фізкультурно-оздоровча  робота  в  режимі шкільного дня.
Дотримання статуту середньої загальноосвітньої школи.
Рівень вихованості учнів.
Виконання теоретичної і практичної частини програми.
Стан викладання, рівень знань, умінь і навичок учнів.
Проведення індивідуальної роботи з учнями.
Робота вчителів з першокласниками.
Дотримання Правил внутрішньо шкільного розпорядку і Правил для учнів.
Діяльність органів учнівського самоврядування.
Курсова перепідготовка педагогічних кадрів.
Робота з учителями-початківцями.
Дотримання положення про організацію охорони праці та порядок розслідування нещасних випадків у навчально-виховних закладах.
Збереження шкільного інвентарю.
Стан санітарно-гігієнічного режиму школи.
Зміцнення матеріально-технічної бази школи.
Витрати фінансового кошторису, стан фінансово-господарської документації.
Художнє оформлення школи.
Умови праці і побуту вчителів.
Створення умов для здорового психологічного мікроклімату в колективі.
Методичне забезпечення та матеріально-технічна база навчальних кабінетів.

 

2. Питання, які потребують контролю не менше 1 разу на місяць
Стан роботи з профілактики правопорушень та злочинності серед учнів.
Підвищення фахової та методичної підготовки вчителів.
Поповнення шкільної бібліотеки підручниками і навчально-методичною літературою.
Рівень проведення класних зборів.
Стан шкільної документації.
Виконання тижнево-місячного плану роботи школи.

 

3. Питання, які потребують контролю 1 раз на семестр.
Робота педагогічної ради школи (перевірка виконання рішень ради).
Робота шкільних методоб'єднань.
Проведення методичних оглядів.
Планування, підготовка і проведення канікул.
Стан громадського огляду знань.
Робота батьківських комітетів.
Підбиття підсумків роботи за семестр щодо виконання плану розвитку школи.

 

ОРІЄНТОВНА СХЕМА АНАЛІЗУ РОБОТИ ШКОЛИ ЗА НАВЧАЛЬНИЙ РІК

1. Виконання завдань, поставлених перед школою на навчальний рік:
• цілковите виконання;
• часткове виконання:
  • аналіз причин невиконання (реальності виконання, правильність постановки тощо).

2. Коротка інформація про особовий склад (таблиці):
• молоді фахівці (за роками);
• стажисти;
• нефахівці;
• ті, що повернулися з інших сфер діяльності;
• пенсіонери;
• за освітою (вища, середня, н/в, студенти);
• наявні звання (заслужений учитель, вища категорія, І категорія, ІІ категорія);
• вступ до педагогічних ВМЗ;
• вступ до педагогічного училища;
  • оцінка виконання плану.

3. Аналіз роботи МО (за предметами, класне керівництво) із зазначенням найважливішого, найціннішого досвіду (основні завдання, що стоять перед МО, ступінь їхнього виконання) за предметами, циклами, тощо, які форми й методи виявилися найефективнішими (за результативністю). Хто з педагогічних працівників і в яких видах робіт брав активну участь, яка результативність.

4. Оцінювання результативності всіх форм підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, методичного рівня (спираючись на результат) навчання учнів, на рівень сформованості знань учнів з предмета):
а) характеристика й аналіз форм підвищення кваліфікації, їхня результативність:
• мікрогрупи й інші форми роботи з різними категоріями,
• семінари (місто, район, стисле оцінювання рівня проведення умовними позначками).
Результати проведення районних, шкільних, педагогічних читань, конференцій та інших форм роботи:
• якість рекомендацій та атестацій, робота з їхнього виконання в між атестаційний період;
• проведення відкритих уроків (мета, якість, ферма);
• оцінювання ефективності допомоги, наданої методистами та всім категоріям педагогічних працівників.
б) застосування нових форм і методів навчання, порівняння їх за ефективністю з раніше застосовуваними (за рівнем знань);
в) оцінювання результативності роботи вчителів із забезпечення високого рівня знань учнів (за рівнем знань);
  г) шляхи надання допомоги всім категоріям учителів, форми роботи, її результати.

5. Аналіз стану знань (можна дати перед п. 4 або об'єднати з п. 6):
за підсумками перевірок;
за підсумками іспитів;
за підсумками контрольних діагностичних робіт;
за підсумками тестів.

Визначити основні позитивні й негативні якості, показати динаміку в рівні сформованості знань, виявити причини прорахунків, виявити вчителів, які потребують методичної допомоги.6. Аналіз рівня викладання, рівня вихованості (на основі рівня сформованості знань, остаточного результату) за результатами анкетування, аналізу робіт учнів:
• за підсумками перевірок;
• за підсумками іспитів;
• за підсумками контрольних робіт;
• за підсумками відвідування уроків методистами;
• за підсумками тестів-зрізів;
• опанування нестандартних, активних форм І методів навчання;
• роль функціонально придатних кабінетів у підвищенні ефективності навчання;
• виявлення причин прорахунків.

7. Підсумки роботи над методичною темою, використання досягнень педагогічної, наукової ППД у практиці роботи шкіл:
• результати роботи з вивчення ППД;
• як здійснювалася пропаганда сучасних досягнень науки й ППД, її результативність;
• досвід яких учителів свого району й міста вивчено, які ідеї взято для впровадження й використання;
• які ідеї ППД втілено в практику;
• які досягнення педагогічної та психологічної науки реалізовано в практиці роботи;
• участь шкіл району в експериментальній роботі з удосконалення УРВ, управлінської діяльності тощо.

8. Аналіз основних прорахунків в організації та проведенні методичної роботи в школі (в усіх напрямах):
• перелік прорахунків;
• причини їх появи;
• які заходи сплановано для їхньої ліквідації.

9. Завдання на новий навчальний рік (спираючись на аналіз нерозв'язаних проблем). Можна об'єднати в одному пункті аналіз якості викладання та якості знань учнів. Оцінювання рівня їхньої вихованості. Результати роботи з вивчення ППО.
Усі ці питання випливають одне з одного, тісно пов'язані між собою причиново-наслідковими зв'язками й мають бути розглянуті в єдності та взаємодії.